21 juni 2011

Basara 1

Titel: Basara
Forfatter/Tegner: Yumi Tamura
Handling: Profeten Nagi forudsagde den dag Sarasa og Tatara at en af de to vil blive skæbnesbarnet, som skal redde Japan fra den onde konge. Da Sarasa er en pige, og derfor ikke regnes for noget, bliver hendes bror udset til at være skæbnesbarnet. Da den røde hær en dag kommer forbi landsbyen, Byakko, hvor tvillingeparret bor, dræber de Tatara. Sarasa udgiver sig for at  være Tatara ved at sige at Sarasa blev dræbt. Hun tager hendes tvillingebror byrde på sig og bliver oprørets leder.
Rating: ***** (4 stjerner)
Fordi: Superb. Jeg er ret vild med mangaen, nogle af tegningerne er superflotte og nogle er middelmådige. Forsidetegningen er ikke noget at juble over, men nogle af de andre; WOW! Man kan se at Tamura-san godt kan lide at lave øjne, der der bliver gjord meget ud af dem. Og wow, de bliver flotte.
Sproget er meget levende og glider let ind. Der er forklaringer til de japanske ord, så man ved hvad de betyder.
Og så er der eftermangaen, jubii! Som I  allerede ved ELSKER jeg eftermanga, og så kommer forfatterens meninger og holdninger ud på en anden måde end i mangaen. Man kan sige at eftermangaen er ligesom bonusmateriale på dvd'er
Selvom jeg var i tvivl, om hvorvidt jeg skulle læse den, har jeg ikke fortrudt det. Jeg håber at I tager samme valg som mig og begynder at læse den ;-)

- Bloggeren

Ingen kommentarer:

Send en kommentar