08 september 2011

I morgen da krigen brød ud

Titel: I morgen da krigen brød ud
Forfatter: John Marsden
Handling: Syv unge, Ellie, Homer, Corrie, Kevin, Fiona, Lee og Robyn tager på overlevelsestur i den australske bush, navnet på det område hvor de tager hen hedder Hell, og det viser sig senere at navnet passer meget godt til, hvordan turen ender med at blive, just like hell. Fordi under deres tur bliver deres by overtaget af fjendtlige asiatere, deres eneste mulighed for overlevelse er at gemme sig i Hell, men først tjekker de alle deres hjem igennem for at se om alle er taget til fange og hvad der er sket, med dem der er taget til fange. Da de kommer tilbage til Hell, finder de ud af, hvad deres næste træk skal være, om de skal være passive eller en slags modstandsbevægelse.
Rating: ***** (5 stjerner)
Fordi: En af mine veninder skulle ind og se filmen, og jeg blev nysgerrig, så jeg tjekkede traileren. I traileren står der, at den er baseret på en bog af John Marsden, og det tog mig ikke lang tid af få bogen reserveret på biblioteket. Jeg er bestemt ikke blevet skuffet, og på et tidspunkt, meget snart, skal jeg se den.
I morgen da krigen brød ud er næsten 20 år gammel, og der er nogle ret tidstypiske ting med i den, fx bliver der på et tidspunkt nævnt at en af personerne sidder og hører musik på sin walkman, og i dag ville man selvfølgelig sige ipod eller mp3-afspiller. Sådanne detaljer er ret søde, og giver bogen lidt ekstra charme.
Selvom Marsden skrev bogen for omkring 20 år siden, gør det ikke teksten ringere. Jeg syntes den er MEGET fangende, og jeg har allerede lånt nr 2 i serien. Ja, I hørte rigtigt, der er en 2'er, og så snart jeg har læst den, kommer den herind som en anmeldelse. Til jer der allerede har læst I morgen da krigen brød ud, så kan jeg sige at 2'eren hedder Sort nat.

- Bloggeren

1 kommentar:

  1. Tillykke med din fin blog!! :)
    Du må meget gerne blive fast læser af min blog, så bliver jeg på din! Har et væddemål med en veninde ;)

    ninapratt.blogspot.com

    SvarSlet