10 februar 2012

Dragonfly

Titel: Dragonfly - Guldsmed
Forfatter: Julia Golding
Handling: To lande med en fælles fjende, tvinges til at alliere sig, hvis de ønsker at forblive selvstændige og uden anden herre end dem selv. Derfor laver regenterne et kompromis, at kronprinsen af Gefal skal giftes med en af de fire regenter, eller kronprinsesser som de kaldes, fra Den Blå Halvmånes Øer skal giftes for at fremme alliancen. Kronprinsesse Taoshira og Kronprins Ramil er ikke specielt glad for dette arrangement, og ingen af de to unge har specielt meget tiltro eller respekt tilovers for den anden. Men da de begge bliver kidnappet, bliver de nødt til i hvert fald arbejde sammen og stoppe det indbyrdes salgsmål.
Rating: ***** (4 stjerner)
Fordi: Hmm, det var da en interessant bog, eller... Jeg må sige, at jeg slugte den hurtigt, men det var ikke fordi den var super god, den var spændende og de forskellige folkeslags kulturer er ret interessante. Men også de forskellige karakteres tanker om de andre folkeslag.
Julia G holder fortællingen univers til sidste sætning, og dog drager hun paralleller til vores verden og omgivelser, hvilket gør bogen endnu mere spændende.

3 kommentarer:

  1. Den lyder da spændende, den skal jeg helt klart låne! :-)

    www.leilaswonderland.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Syns det er herre fedt at du sådan anmelder bøger som du læser og så lige laver sådan en kort beskrivelse..
    men undrede mig lige, er det kun fantasy du læser?

    By the way, er blevet fast læser og det kunne være fedt hvis du tjekker min blog ud eller endda blev fast læser ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker, nej jeg læser også realisme og sci-fi, men fantasy er min foretrukne genre ;-)

      - Bloggeren

      Slet