18 juni 2013

Booklions ftw

Okay, så jeg er ret glad for youtube, men igen hvem er ikke det? Og her faldt jeg over en video som en af dem jeg ser fast havde lagt ud. Den handlede om det at blive kaldt bogorm. Hvad betyder det egentlig og skal man tage det som en komplement eller som en fornærmelse. I kan selv se videoen nedenfor.


Så, hvad synes i? Skal vi alle sammen være bogløver fra nu af? Eller skal vi fortsætte med at være bogorme? Personligt synes jeg at det er ret meget sejere at være en løve end en orm, men det er jo bare mig. Jeg er rigtig interesseret i at hører havd i synes der er det fedeste kælenavn til os, der bare elsker bøger.

- Anna

5 kommentarer:

  1. Næ hvor pudsigt! Jeg har lige læst (og blogget om) en bog, hvor forfatteren netop argumenterede for, at det skulle hedde "bookcat" i stedet for "bookworm". Begrundelsen var bl.a. at katte holder af at krybe sammen i kroge, akkurat ligesom bogelskere gør.

    Egentligt er betegnelsen bogorm en smule fjollet. Ligeså er ordet læsehest. Især når man virkelig tænker over det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha :D Det har du ret i, de to betegnelser er jo egentlig ret fjollede. De giver jo ingen mening.
      Men måske vi skal tage dem op til revurdering og kigge på kattedyrene i stedet for. Der er de store og seje løver/tigre/leoparder og så er der de søde og hyggelige katte som bare elsker at slumre.

      Ja, er det ikke et skønt image at ha?? Store, seje og samtidige nogen der elsker at slumre (med en bog).
      Jeg stemmer for :D

      Slet
    2. Jeg vil hjertens gerne lave en kattedyrs-revolution (hæhæ). Katte er både stolte dyr og hygge dyr. Akkurat ligesom de fleste læsere burde være! Jeg stemmer afgjort for!

      (Jeg bliver i hvert fald lidt løve-agtig, hvis nogen kritiserer Harry Potter. Hm)

      Slet
  2. Bogorm er jo håbløst forældet! Hvem gider være en orm. Jeg stemmer for løve (så kan vi også være lidt Snoop Dog agtige, han har jo skiftet navn til Snoop Lion - keeewl!).

    p.s. Haha Rikke, jeg har det på præcis samme måde - hvis kæresten så meget som antyder et 'hvorfor tryller han sig ikke bare væk' går jeg helt agurk!

    SvarSlet
  3. Det lyder som om vi har starten på en ny ære boglæsere - "Kattedyrsrevolutionen"!
    Vi er hyggelige, stolte og hvis nogen taler ondt om vores yndlinge kommer kløerne frem - vi er jo faktisk katte, det handler jo bare om vænne sig til at kalde os det :D Yay

    SvarSlet