06 december 2010

5-12-2010

5. december

Titel: Marskens hemmelighed (Marskens hemmlighed 1)
Forfatter: Alex Uth
Handling: Hoved personen Heirik, lever sammen med hans stamme på en lille ø, helt isoleret fra resten af verdenen. Livet på den lille ø er styret af ritualerne, reglerne og høvdingen og så frygten for det farlige folk, tenur. Da Heirik skal ofre sit hjerte ved sin mandomsprøve sker der noget mærkeligt marsken tager ikke imod det. Det er starten på Heirik opdagelse af verden omkring ham.
Rating:****(4 stjerner)
Fordi: Den er super god. Med al den mystik Alex Uth overhoved kan skabe. Man møder aldrig tenur, men man sidder altid og bliver lidt bange når de bliver omtalt i bogen. Og så er sproget nemt at forstå og samtidig meget beskrivende.
Slutning: Jeg kan simpelthen ikke huske slutningen, så helt ærligt tror jeg ikke den var vær at huske, for jeg plejer at kunne huske slutninger på bøger. Da jeg ikke kan huske slutningen så påvirker slutningen ikke min rating af bogen særlig meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar