14 februar 2014

Harry Potter-tag

Eeyorenyk smed sit svar på en Harry Potter-survey-ting op på sin blog i går og taggede alle der har lyst til at fortsætte legen. Som ivrig Potterhead så var jeg på i det øjeblik jeg begyndte at læse hendes svar. Nu er der kun en ting tilbage at sige og det er:
Spoiler Alert!



Favorite book?
De Vises Sten. Uden tvivl. Jeg har altid været vild med begyndelsen af bogen og især den del med brevene, Hagrid og Diagonalstræde. Hele præsentationen og det første møde med Harry og den magiske verden har en særlig plads i mit hjerte og det tror jeg altid den vil have.

Favorite movie?
Enten den allerførste eller den allersidste film. Jeg har valgt De Vises Sten af samme grund som jeg har for at det er min yndlingsbog, mens del 2 er utrolig skøn fordi man endelig ser Harry få sit opgør med Voldemort efter 17 år.

Least favorite book?
Jeg tror ikke jeg har en Harry Potter bog som jeg ikke kan lide, men Pubertetsharry fra Føniksordnen irriterer mig grænseløst. Han er så helt utroligt egoistisk og fyldt med selvmedlidenhed. Så hvis jeg absolut skal vælge en, så vil det nok være den bog pga. Harry, selvom jeg ellers er ret vild med bogen.

Parts of the book/movies that made you cry?
Sirius død, Hedvigs død, Dumbledores død, Freds død, Dobbys død, Tonks og Lupus' død... Okay, for at gøre det kort; rigtig manges død, deriblandt Harrys fake død på grund af alles reaktioner og Snapes død, men det er mest fordi han sagde de smukkeste sidste ord. Personligt synes jeg ikke han er blevet den der good guy-type, der redder dagen, bare fordi han siger det, men det er alligevel en smuk scene.

If you could hook up with any HP character, who would it be?
Det ved jeg helt ærligt ikke, jeg synes hverken drengene/mændene eller pigerne/kvinderne er specielt tiltrækkende på nogen måde, og slet ikke på den måde. (bør jeg være bekymret eller lettet?)

Favorite character?
Jeg tror Luna Lovegood tager pladsen som min absolutte yndlingsperson. Hun er både sød, sjov og klog, og udover det hviler hun også fuldstændig i sig selv og tør at være anderledes. Det er ting som disse der virkelig får mig til at respektere nogen lige meget om de er fiktive eller virkelige.

What would your Patronus be?
Aner det ikke, men det kunne være ret sejt hvis det kunne være en ulv eller en kat for de er mine yndlingsdyr.

If you could have the Resurrection Stone, Invisibility Cloak or the Elder Wand, which would you choose?
Efter at have læst eventyret så har jeg lært at man ikke bør vælge Staven eller Stenen, for så kommer alt til at gå galt. Og ved at have udelukket de to, så er der kun Kappen tilbage, men helt ærligt ved jeg ikke hvad jeg skulle med den. For hvor pokker skulle jeg snige mig ind henne? Så Kappen kan Harry bare beholde.

What House would you be in?
Hufflepuff. Jeg må indrømme at jeg som mindre benægtede det i sådan en grad at jeg rent faktisk sagde at jeg var på et andet kollegium (Ravenclaw) end Hufflepuff. Men nu står jeg ved at jeg er hufflepuffer.

If you could meet any member of the cast, who would it be?
Maggie Smith, Alan Rickman, Evanna Lynch og Emma Watson. Der er flere forskellige grunde, men en af dem er at jeg hr utrolig meget respekt for dem og så er jeg vild med den måde de har spillet deres roller.

Have you ever played any of the video games?
Nej, jeg har aldrig kunne lide at spille computerspil osv. men jeg har nogle få gange siddet og kigget på min søster som spillede Legos Harry Potter spil til Wii.

If you were on the Quidditch team, which position would you play?
For det første jeg ville aldrig være på Quidditch-holdet, jeg er simpelthen en alt for stor boldspasser til at det vil vær forsvarligt at sende mig op i luften efter nogle bolde. Hvis jeg alligevel blev sat på holdet, så vil jeg nok være den evindelige udskifter eller håndklædehenter.

Were you happy with the ending?
Det ved jeg ikke rigtig. Lige siden jeg læste den sidste linje har jeg helt utroligt splittet omkring slutningen. For jeg synes ikke det er fedt med en så lukket slutning uden mulighed for at kunne forestille sig hvad der sker efter Voldemorts død. Dog har jeg en modstridende følelse der siger at det selvsamme er godt, fordi Rowling på den måde får manet alle rygter om en fortsættelse til jorden og jeg tror ikke nogen af os ville kunne holde ud, hvis den slags rygter ville opstå. Og lad os være ærlige, en fortsættelse med Harry efter Voldemort er død, den vil blive lidt vag, ikke?

How much does Harry Potter mean to you?
Serien har været en kæmpe stor del af min barndom. Jeg var 7-8 år gammel da jeg for første gang blev præsenteret til Harry Potters univers. Og jeg gik rundt og håbede på at jeg ville få et brev fra Hogwarts på min 11 års fødselsdag. Men da jeg blev 17 år i 2013 gik det for første gang op for mig at det aldrig vil ske. Det er så meget Harry Potter betyder for mig.

Nu er det jeres tur?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar