24 marts 2014

Bloggeren der genopstod og tog til teselskab

Jeg har været væk. I lang, lang tid, hvis man altså regner i blogger-tid. Jeg synes egentlig ikke at min grund til fraværet er specielt spændende eller relevant, så derfor vil jeg hoppe let og elegant ned gennem hullet og fortælle om at være til teselskab med Hattemageren, Syvsoveren og alle de andre.

Lørdag formiddag tog jeg afsted hjemmefra for at mødes med de 20 skønne blogger-piger; AndraAnneGitteIdaKathrineKatjaMajaMathildeMarieRebeccaRikke AndrupRikkeSabinaSabrinaSidselSimoneSusanneTanjaXenia J.Xenia Ø. Jeg havde glædet mig rigtig meget, især fordi det havde været sådan en skøn oplevelse sidste gang. Solen skinnede og jeg kunne simpelthen ikke lade være med at danse på vej mod bussen, hihi.

Det første der mødte mig da jeg ankom var alle de flotte dekorationer og det fint opdækkede bord, og det lagde ligesom grunden for det tema dagens træf blev holdt i.

Da vi ankom blev vi mødt af dette skønne opdækkede bord, der
passede helt utroligt godt til dagens tema

Som alle andre skulle jeg selvfølgelig hen og tage billeder af det hele og da jeg begyndte at går rundt om bordene lagde jeg mærke til noget underligt; på bordkortene stod der forskellige karakterer fra Alice-eventyrene (der er to historier). Det viste sig dog hurtigt at det ikke var dem der var blevet dækket op til, men at vi "bare" skulle trække en karakter og så sætte os der hvor der var dækket op. Da alle havde fundet deres pladser fik vi en kort præsentation af dagens program og buffetens indhold.

Det var helt tydeligt at Katja havde haft travlt med at lave lækker med til
os, hvilket der virkelig blev sat pris på

Efter en skøn og velsmagende frokost var det endelig blevet tid til den længe ventet jeopardy, som er en tilbagevendende gæst fra sidste bogbloggertræf. Endnu en gang var det forskellige bogrelevante spørgsmål, som vi i hold skulle forsøge at svare på, for at vinde en af de forskellige 4 udgaver af Alice i Eventyr land.

Carlsen, Cobolt og Saxo.com havde meget venligt sponsoreret
præmiebøgerne til vores træf; der var en engelsk udgave,
en tegneserie og to rigtig fine illustrerede udgave

Efter første runde var det blevet tid til det et teselskab i virkeligheden drejer sig om; nemlig kagen. Der var blevet bagt alle mulige forskellige slags kager; der var macaroons, hindbærsnitter, chokoladekage, hjemmebagt citronmåne og vist også en enkelt gulerødskage. Til de mindre kagelystne var der også blevet lavet en frugtsalat med råcreme.

Det lækre kagebord var rigtig, rigtig fint med smukke kagestande
fra dreamparty.dk (der og sponsorerede andre fine festartikler)

En hver der kender mig nikker bekræftende når jeg fortæller nye
bekendtskaber at jeg er overdreven vild med kage, så da der var
mulighed for at tage for sig i buffeten gjorde jeg selvfølgelig det

Efter alle havde fået puttet noget kage på deres tallerken (nej, alle var ikke lige så grådige som mig, der bare proppede løs), vendte tilbage til vores pladser og sidste runde i quiz-spillet. Weee! Det gik egentlig meget godt for mit hold, selvom vi ikke lå nr 1. Men det skulle vise sig at finalespørgsmålet skulle ændre alt i forhold til vores stilling (kan I mærke hvordan stemningen opbygges?). Spørgsmålet gik ud på at man skulle gætte på hvornår Disney's film Alice i Eventyrland udkom som film for første gang. Det vidste jeg. Jeg har en klæberhjerne der holder fast i de mærkeligste facts, som for eksempel at Alice i Eventyrland-filmen første gang udkom i 1951. Og fordi jeg var helt sikker og at vores hold valgte at satse alt på mit svar endte vi med at vinde hele konkurrencen. Woop woop!
Dagens præmie blev holdt i samme tema som resten og vi kunne derfor gå op og vælge den udgave af Alice i Eventyrland vi helst ville have.

Jeg valgte denne smukke engelske sag, som Saxo.com så fint sponsorerede

Det var en super, super skøn dag og Katja skal have det allerstørste tak for endnu en gang at kunne overskue at stå for al det praktiske!
- Anna

2 kommentarer:

  1. Skønne billeder fra en virkelig skøn dag! Det var så hyggeligt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, mon ikke. Det var mega hyggeligt at se jer alle igen :)

      Slet