26 september 2013

Sandhed eller konsekvens

Titel: Sandhed eller konsekvens (Lying Game 2)
Originaltitel: Never have i ever
Forfatter: Sara Shepard
Forlag: Politikens Forlag

Spoiler Alert!
Handling: Der er nu gået omkring to uger siden Sutton døde og Emma lader fortsat som om hun er Sutton. Hendes største grund til fortsat at stjæle en andens identitet er, at Emma vil finde sin søsters morder og også hvordan hun døde. Emma har nemlig fundet ud af at Snuff-videoen ikke viser Suttons død, men bare en af mange jokes som Sutton og hendes veninder lavede mod hinanden. "Til Kanten" er navnet på denne insider-gruppe. Denne gruppes formål er en leg, der går ud på at lave jokes med andre, ofrene kan enten være medlemmerne eller outsidere. En sådan gruppe hjælper jo ikke ligefrem på at indsnævre dem der ønskede at skade Sutton.
Så det er ikke lige nemt at skulle lade som om hun er Sutton især ikke når hun begynder at få følelser for en af de rigtig upopulære drenge, Ethan.

Bedømmelse: ***** (4 stjerner)
Anmeldelse: Dette er et anmeldereksemplar.
Jeg må være ærlig og sige at første bog ikke var det bedste jeg har læst, men jeg kender lidt til Shepards stil, så jeg ville da gerne lige give den en chance til. Og det var da en rigtig god beslutning. Bog 2 er da klart mere spændende og interessant end den første, og en giver endda lyst at læse næste bog hvilket jeg nok har gjort, nå du læser dette.
Jeg var rigtig godt underholdt under hele læsningen (kan man godt sige det??). Hele den der uhyggelige stemning er der stadig, hvilket gør at man liige skal læse lidt mere, fordi den er faktisk lidt for spændende at lægge fra sig.
Shepard blander Emmas 3. personsfortælling med Suttons kommentarer og flashbacks, flashbacks der giver mere viden om hendes mord. Desværre kan Emma ikke bruge dem til noget, for hun kan hverken se eller høre Sutton.
Disse flashback gør, at man tror, at man ved det hele og lige pludselig drejer historien sig 180 grader, og man ved ingenting igen.
Nogle gange vælger eller tænker Emma nogle underlige ting og kommer frem til noget, hvor man sidder tilbage med en følelse af; wtf skete der her, og hvordan kom vi dog herhen? Og det gør bogen småirriterende på nogle punkter.
Men alt i alt; den var en hel del bedre end første bog, hvilket gør at bare for dette fortjener den en 1/2 stjerne. Jeg glæder mig til at komme i gang med næste bog.

- Anna

2 kommentarer:

  1. Bum bum, se lige her: http://boghunden.dk/?page_id=1197 I hope you don't mind :D

    SvarSlet
  2. Not at all! Det er fedt vi kan inspirere hinanden og blive endnu bedre bogbloggere :D

    SvarSlet