29 november 2014

December og bøgernes kommen

Jeg tror I alle ved at jeg er ved at afslutte sidste år af det almene gymnasium. De der kender til systemet ved at for at kunne bestå, skal man skrive en kæmpe opgave, SRP, og den skal afleveres lige inden man går på juleferie. Derfor kommer alle 3g'erne rundt omkring i hele landet til at sidde, ligesom mange år forinden, og skrive opgaven i løbet af næsten hele december.

For mig er det både det værste og det bedste. Jeg elsker at skrive de store opgaver, for så kan man fordybe sig endnu mere i et emne som man har en naturlig interesse for - det er jo det absolut bedste! Desværre kommer fordybelsen til at gå ud over mængden af bøger som jeg kan læse. Jeg er helt sikkert en af de mennesker der hellere vil pakke mig ned under en bunke dyner sammen med en kop the og dynge gode bøger. Denne opgave umuliggør dette. Jeg er dog besluttet på at jeg på trods af opgaven vil læse mindst to bøger:

A Christmas Carol and Other Christmas Books- Charles Dickens
Ketchup Clouds - Annabel Pitcher

Hvordan ser jeres december ud? Har I travlt eller har i mulighed for at kunne nyde julehyggen fuldt ud, måske med en bog? I såfald, hvad har I planer om at læse i den kommende måned?
//Anna

4 kommentarer:

  1. Jeg skal skrive hovedopgave i december, som afslutning på min markedsføringsøkonom-uddannelse, så jeg sidder også i opgaveskrivning. Det har dog aldrig forhindret mig i at læse skønlitteratur samtidig. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldige dig! Jeg er bare super ustruktureret i min opgave skrivning og super god til at finde på overspringshandlinger, hvilket betyder at jeg er nødt til at fjerne så mange distraktioner som overhovedet muligt.

      Slet
  2. "A Christmas Carol" er så god! -- Jeg har ikke særlig travlt i år, tror jeg, og heller ingen specifikke læseplaner for december, men jeg satser klart på julehygge i form af bagning og andet sjov.

    God fornøjelse med SRP-opgaven! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og uuuh hvor lyder det bare rart (og jeg må indrømme at jeg er ret misundelig på din december) ^_^

      Slet