11 november 2014

Top 10 tirsdag - karakter på egne ben

Top Ten Tuesday (dansk: top 10 tirsdag) er et begreb fra bloggen The Broke and the Bookish, hver uge udkommer der et nyt emne og denne uges emne er ti karakterer jeg ville ønske havde deres egne bøger.

1. Patrick
- The Perks of Being a Wallflower af Stephen Chbosky
Jeg er vild med Patrick. Sådan helt igennem og utrolig meget vild med ham. Hvis han ikke var gay og fiktion ville jeg gå efter ham. Det at han er gay gør dog intet ved det faktum at jeg har et kæmpe crush på ham, men siden han hører til bøgernes verden er han jo helt uopnåelig.

2. Simon Snow
- Fangirl af Rainbow Rowell (faktisk fra en bog i bogen - bogception...)
Det er faktisk ikke romanerne i sig selv jeg er vil efter at læse. Nej, jeg vil langt hellere læse alle de fanfics som Cath har skrevet om ham og Baz. Jeg kan forestille mig det kun kan være smukt. Den originale historie komme næsten til at blegne i forhold til alt det andet stof.

3. Silas
- Nobody af Neil Gaiman
Silas virker som en karakter der bærer på en utrolig stor historie, og en historie der på mange måder vil virke endnu mere utrolig end den verden han er en del af. Og den er jo heller ikke ligefrem normal. Jeg vil virkelig elske at læse mere om ham og hans eventyre.

4. Varys
- A Game of Thrones George R. R. Martin
Varys med sine mange fugle og manglende manddom. Jeg tror det vil være meget skræmmende og utrolig spændende at få lukket op til Varys' liv og tanker. Jeg tror også at vi alle vil blive overrasket over hvor meget han har gang i og hvor meget han egentlig ved om alle karaktererne i bøgerne.

5. Luna Lovegood
- Harry Potter-serien af J. K. Rowling
Luna er jo en helt igennem dejlig snut. Udover at være blandt de sejeste elever på Hogwarts, så gemmer hun på nogle ret fantastiske fortællinger om hendes oplevelser og alle de magiske væsner der omgiver hende, såsom nargler og krumhornede snorkbøfler.

6. Etienne St. Clair
- Anna and the French Kiss af Stephanie Perkins
Søde St. Clair. Hvor vil jeg dog gerne vide hvad der foregår inde i hovedet på den skønne dreng især igennem handlingsforløbet af Anna and the French Kiss, selvom jeg bestemt heller ikke vil klage hvis jeg fik endnu mere af hans historie, om det bliver fortiden eller fremtiden er ligegyldigt for mig, jeg vil bare have mere!

7. Mr Penumbra
- Mr. Penumbra's 24 hour bookstore af Robin Sloan
Mr Penumbra er endnu en af de karakterer jeg har en del spørgsmål til. Man ved jo næsten intet om manden, der faktisk minder mig lidt om en slags troldmand (det er tanke jeg ret godt kan lide). Jeg havde svært ved at vælge hvorvidt han skulle med på listen, for jeg kan ikke finde ud af om jeg egentlig vil vide mere eller om jeg vil overlade hans historie til mystikken i bogen.

8. Lettie Hempstock
- The Ocean at the End of the Lane af Neil Gaiman
Hun er 11 år på sit ydre, men som hun selv siger, så ligner ingen den alder som de er. Hun kan altså sagtens være flere tusinde år gammel uden at man ville opdage det. Og hvad har hun så oplevet gennem sine mange leveår? Det vil jeg gerne vide.

9. Draco Malfoy
- Harry Potter-serien af J. K. Rowling
Draco er jo faktisk bare en stakkel der er fanget i en forskruet familie med alt for mange penge og jeg må indrømme at jeg er lidt fascineret af det. Jeg vil rigtig gerne vide mere om hvad han kommer fra og hvem han legede med som lille - hvis han da overhovedet gjorde det.

10. Scathach
- Den udødelige Nicholas Flamels hemmeligheder af Michael Scott
Hun er bare mega sej! Jeg vil vildt gerne læse om hendes eventyr, for det lyder som om hun har oplevet en del ret cool ting, som vil være fede at læse om. Bare de få ting man får at vide om hende i bøgerne vækker min nysgerrighed, såsom at det er hende der står bag samtlige kampsportsgrene i verden.

Hvilke karakterer vil I gerne læse om i deres selvstændige bog?
//Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar