04 november 2015

Tilbageblik: Booktober


Booktober er slut. Færdig. No more. Og jeg har hygget mig gevaldigt med at skabe langt flere anmeldelser, indlæg og videoer (host...host) end jeg plejer. Det er som om jeg har fået lysten til at skrive tilbage hvilket er både overraskende og glædeligt. Inden oktober (og egentlig også september) overvejede jeg ærligt at stoppe med at blogge, for jeg fik ingen ægte glæde ud af skrive og holde mig opdateret på det hele. Jeg har en grundholdning der består i at jeg ikke gider at lave noget der gør mig trist hvis det ikke er obligatorisk såsom årsopgørelse eller bankmøder.

Jeg ved at det er helt naturligt at have op- og nedture i det man laver og taget de fem år jeg har været på den her platform i betragtning er det ikke underligt at jeg også har oplevet dem. Heldigvis, for mig især, har jeg nu fundet tilbage til skrivelysten og det skyldes især to ting. Først og fremmest har jeg holdt ved at min blogging og intensiveret det den sidste måneds tid for at tvinge mig selv til at komme ind i en form for rytme igen. Derudover gav bogbloggertræffet i slutningen af september mig ekstremt meget lyst til fortsat at være en del af dette lille community vi har sammen over bogkærlighed og en kreativ tilgang til at give udtryk for den. Og jeg elsker at være kreativ, det gør jeg virkelig. Nogle gange er overskuddet bare ikke helt det samme og så er det bedste man kan gøre at finde tilbage til den glæden man en gang oplevede ved det.

Apropos kreativ, så havde jeg planer om at gennemgå mine nye bøger i en videoer herunder, men vi har de sidste to uger haft håndværkere gående herhjemme, hvilket er resultat af en vandskade vi fandt i min læseferie i juni - skønt, skønt skønt. Så nu render de rundt og forsøger at samle huset som var det en bunke legoklodser. Men ikke nok med at deres værktøjers larm ville forstyrre en video, så vender mit vindue ud til indkørslen hvor alle deres biler står. Der er grænser for hvem der får lov til at overvære når jeg filmer noget og de er helt sikkert på den forkerte side, især når jeg næsten ikke en gang kan overskue at min familie er i rummet ved siden af.

Så det korte af det lange; Jeg har manglet motivation til at fortsætte med at blogge, men den er kommet tilbage. Derudover har jeg håndværkere der forhindrer mig i at filme videoer, så jeg må nøjes med at vise jer billeder. Jeg håber I kan bære over med det, hihih.

Nye bøger

Læste bøger

Ingen kommentarer:

Send en kommentar