11 juli 2013

Manus Albino


Titel: Manus Albino (anmeldereksemplar, tryk på linket her og bliv ført til bogens hjemmeside)
Forfatter: Søren og Morten Ellemose
Forlag: Byens Forlag

Handling: Den aldrende kriminalkommisær bliver sat på sin hidtil sværeste opgave, da et afhugget hovedet bliver fundet i en kuffert. Kufferten befinder sig i en lejlighed, og der er ingen tegn på indtrængende. End ikke det mindste spor.
Så sammen med sit team, en kvinde fra mensa, en ny kriminalbetjent og en betjent der har brugt de sidste mange år af sit liv som undercover i højreekstremistiske grupper forsøger han at finde morderen.
Men som det altid er i krimier, så er det lettere sagt end gjort og teamet finder ud af dette er den største sag de nogensinde har været en del af.

Bedømmelse: ***** (3 stjerner)
Anmeldelse: Lad mig starte som jeg plejer, når jeg har modtaget et anmeldereksemplar; alt hvad jeg siger om bogen er helt og holdent min mening og jeg vil stå inde for min anmeldelse til enhver tid. Når det så er sagt, så lad mig begynde på min egentlige anmeldelse:

Jeg blev efterladt med en lidt blandet følelse, da jeg havde læst sidste side. Det var en blanding af begejstring over at have læst en bog, der helt klart slutter med sådan et brag af spænding, at man ikke føler, man kan stoppe med at læse. Men samtidig var der også nogle gange, hvor man bare ventede på, at der skete noget, og man begyndte at tælle hvor mange sider der er tilbage inden den aller sidste side. Og det er jo ikke rigtig den følelse, man skal sidde med som læser. Især ikke når andre passager bliver en smule for overdrevne og ikke rigtig passer til, det er i hvert fald min opfattelse, hvordan flere situationer er i Danmark. Jeg kan godt se at disse ting er med til at give mere spænding i historien men jeg føler ikke rigtig at det hele er lige troværdigt.
Men på trods disse ting, var der også gode ting. En af de større var at se en bog, der både er korrekturlæst og har et dejligt sprog. Det er noget virkelig gør bogen rar at læse. Og det tror de fleste af jer vil give mig ret i, ikke??
Her til slut har jeg lige et spørgsmål til jer. Har nogen af jer læst den? For hvis i har, vil jeg rigtig gerne hører hvad i synes om den.

- Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar