29 april 2014

The book cake tag

For et par måneder siden lagde Sabrina en blog edition af en eller anden booktubers book cake tag op på sin blog. Min plan har hele tiden været at besvare den, helst i en video. Men nej, jeg er for doven og nu er der gået alt for lang siden hun lagde den op til, at jeg kan tage mig sammen til at filme, klippe osv. Så her er den i en fin og skriftlig udgave, med en lille bonusingrediens:

Mel - en bog der var langsom i starten men indhentede det til slut
Julemandens Død af Kenneth Bøgh Andersen er jo en bog der skal læses ét kapitel ad gangen som en rigtig julekalender. Hvis man tager det i betragtning, så tager det faktisk ret lang tid før historien rigtig begynder.

Margarine - fantastisk og udførlighandling
Kampen om Tronen af George R. R. Martin to mig med storm og hev mig med på et handlingsrigt, til tider hæsblæsende og på samme tid fantastisk, eventyr.

Æg - en bog jeg troede ville være dårlig men endte med at være rigtig god
Det var først da første film kom i biograferne at jeg for første gang opdagede Twilight af Stephenie Meyer, og jeg var overbevist om at den ville være super dårlig. Da jeg så endelig overgav mig til min nysgerrighed og så filmen var jeg fuldstændig solgt - bogen ændrede slet ikke det glæde over filmen.

Sukker - en sukkersød bog
Jeg er ikke god til de bøger der kun er sukkersøde, det bliver simpelthen for meget. For min skyld må bøger gerne have lidt skævhed, derfor er det også svært for mig at vælge en sukkersød bog. Hvis jeg alligevel skal vælge en så må det være ud fra hovedpersonen, og derfor bliver det The Perks of being a Wallflower af Stephen Chbosky. Bogen er bestemt ikke sukkersød eller noget. Men den er sød og hyggelig på nogle punkter og det samme gælder for Charlie.

Glasur - en bog der dækker alle elementer: sød, romance, trist og sjov
Jeg tror ikke at det er gået forbi nogen at jeg er helt igennem vild med The Fault in our Stars af John Green og for mig er det en af de bøger der dækker alle fire områder på en måde der er mere en tilfredsstillende.

Kirsebær på toppen - min favoritbog i år
Jeg læste Fangirl af Rainbow Rowell i vinterferien og faldt fuldstændig pladask for fortællingen. Den  og hovedpersonen appellerede til mig på en måde som jeg sjældent har oplevet, og dte gjorde mig utroligt glad. Denne glæde affødte en kærlighed for bogen. En kærlighed, som jeg ikke bare lige kan slippe igen.

Vi ved alle at der en ting der altid kan gøre en lækker kage endnu bedre, så lad mig introducere bonusingrediensen:

Chokolade - en bog der gør tilværelsen bedre
Vi kan vist (næsten) alle blive enige om at Harry Potter og de Vises Sten af J. K. Rowling har en helt særlig plads i vores hjerter. Sådan er det i hvert fald for mig. Jeg begyndte at læse Harry Potter før jeg  blev 11 og har endnu ikke mistet håbet om at der en dag kommer et brev til mig.

Nu er der bare tilbage at høre; hvordan vil jeres kage se ud? I kan enten bare skrive det her eller måske endda lave jeres eget indlæg og smide et link i kommentarfeltet.
- Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar