22 april 2014

Top 10 tirsdag - karakterer som jeg er helt vild med

Top Ten Tuesday (dansk: top 10 tirsdag) er et begreb fra bloggen The Broke and the Bookish, hver uge udkommer der et nyt emne og denne uges emne er top 10 karakterer som jeg er helt vild med. Det kan være fordi jeg på en eller anden måde ser op til dem, har et chrush på en af dem eller måske repræsenterer de bare en del a min personlighed som sjældent vises frem i den virkelige verden.

1. Gus Waters fra The Fault in our Stars
Gus er jo en liga for sig. Han forelsker sig i en pige med kræft og vælger fortsat gå efter hende, selvom hun gang på gang afviser ham. Samtidig er jeg vil med hans energi og indstilling til døden, læs bogen og du vil forstå.

2. Diana Holland fra Luxe-serien
Jeg tror først det var i bog 2 eller 3 at jeg fik øjnene op for den yngste af de to Holland-piger, og hun tog mig lidt med storm derfra med hendes vilde opførsel og kamp for kærligheden. Jeg er særligt vild med at hun ikke har noget problem med at være anderledes og ikke behøver alles accept.

3. Ender Wiggin fra Ender's Game
Ender Wiggin, drengen der lærte mig hvor vigtigt empati er. En dreng der er så overbevisende, er en dreng som jeg rigtig godt kan lide. At han oven i købet er  intelligent og moden, hans alder taget i betragtning, gør ham virkelig til en skøn karakter - selvom der er ting ved ham som jeg ikke er vild med, men det vil jeg ikke gå ind på her.

4. Cather Avery fra Fangirl
Cather minder på mange områder om mig, ikke særlig mange venner og vil ofte meget hellere være i selskab med fiktive personer. Hun repræsenterer en side af mig som jeg på ingen måde er bange for at vise, selvom den bestemt ikke er socialt accepteret.

5. Bod Owens fra Nobody
Han var lille, sød og uimodståelig. Gennem hele bogen blev han ældre og ældre indtil han blev voksen, men han fortsatte med at være en skøn person. For mig virker han som en person som man bare har lyst til at kramme (hvis man ser bort fra at han lugter langt væk af døden og det overnaturlige, som nok vil virke ret skræmmende hvis man står over for det).

6. Charlie fra The Perks of being a Wallflower
I Decemberlegen sidste år fortalte jeg at jeg har et chrush på denne fyr og, indrømmet, det har jeg stadig. Han er sød og helt utrolig venlig og loyal overfor dem han holder af - hvilken pige vil ikke blive lidt blød i knæene over sådan en fyr.

7. Arya Stark fra Game of Thrones-serien
Jeg ved ikke helt hvad der gør det, men jeg har helt klart et blødt punkt for Arya Stark. Hun er jo helt sikkert en af de sejere piger i George R. R. Martins verden, men hvorfor det lige er blevet hende jeg er vild er jeg ikke sikker på. Jeg ved kun at det gør mig bange for hvad der kommer til at ske med hende.

8. Alanna fra Løvindens Sang
Da jeg var yngre var hun ikke ligefrem min yndling. Hun er klart en af de sejere og mere viljefaste piger i fiktionens verden, men som jeg er blevet ældrere er hun begyndt at blive lidt af en figur for mig. Jeg kunne virkelig godt tænke mig noget af det mod hun besidder.

9. Francie Nolan fra Et Træ Gror i Brooklyn
Endnu en pige der elsker bøger og biblioteker. Jeg kan huske at der i starten af bogen bliver beskrevet hvordan Francie tager på biblioteket og finder nye bøger at læse. Og selvom jeg ikke kan huske meget andet af bogen, så har den scene sat sig fuldstændig fast i mit sind.

10. Scatty fra Den Udødelige Nicholas Flamels Hemmeligheder
På trods af min voldsomme foragt for al slags vold, så kan jeg ikke lade være med, meget mod min vilje, at blive imponeret over de der mestre de helt klassiske kampsporter og de mere traditionelle våben. På en eller anden måde er der bare lidt mere stil over dem end en gunfight.
- Anna

2 kommentarer:

  1. Jeg kan se at jeg har det på samme måde med Arya Stark som dig. Jeg har holdt af hende og med hende lige siden jeg hørte om hende i den første bog. Så jeg elsker de kapitler med hende i bøgerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hun er mega skøn og det gør mig så glad, så glad når der fortælles om hende ^_^

      Slet