22 oktober 2015

Bibliopolium - Judd Books







Jeg har været i en del lækre boghandlere gennem de sidste par år og på et tidspunkt slog det mig at det ville være en super god ide at dele disse skattede steder med andre, der er lige så bogglade som jeg. Derfor kom jeg på Bibliopolium (lat. boghandel). Ca. en gang om måneden vil jeg vise en ny boghandler frem enten fra København eller udlandet - nogle gange vil det blive oftere, andre gange sjældnere.
Endnu en gang bliver det londoniansk. Butikken er Judd Books der ligger på 82 Marchmont Street - mellem Russel Square og King's Cross.

Det er godt nok sjældent man ser så mange bøger proppet sammen på så relativt lidt plads og jeg elsker det. Hylderne er ikke de mest spændende at se på, men sammen med vægten af alle de mange tusinde bøger der er at finde, får de alligevel en ganske særlig, magisk stemning over sig. Dog er det ikke rigtig den stemning butikken ellers udstråler, idet at det er en boghandel for brugte, akademiske bøger. Bøgerne rummer tilgengæld alle mulige forskellige emner lige fra det musiske til det biologiske og det virker som om der generelt sørges for at butikken er velassorteret inden for samtlige fakulteter.

Nu har jeg jo aldrig haft behov for at skulle købe bøger til mit studie - da jeg ikke er noget længere end til at have afsluttet min studentertid - men jeg kan forestille mig et sted som dette ville være skønt at købe bøgerne. Reoler er overalt og alle er fyldte med faglitteratur fra gulv til loft.



8 kommentarer:

  1. Det er en fantastisk boghandel! Jeg opdagede den sidste gang jeg var i London og købte Den Guddommelige Komedie af Dante som en graphic novel :) Bestemt ikke sidste gang at jeg tager derhen - udvalget er jo så stort :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Aah, det kan jeg godt forstå og især ift. butikkens størrelsen er udvalget forbløffende stort (samlignet med de typiske danske boghandlere...)

      Slet
  2. Det er jo et fantastisk syn - jeg bliver helt glad af at kigge på de skønne, skønne billeder :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
  3. Åh, sikke en ægte boglykke! Jeg er vild med dine billeder.

    SvarSlet