04 december 2013

Decemberlegen #4: Kærlighed

Kærlighed? Ja, hvad er kærlighed i grunden? Er det formet som hjerter, som stjerner eller solen? Kan vi røre det, føle det eller svæver det rundt i mellem os fuldstændig usynligligt? Jeg ved ikke hvad kærlighed er for jer, men jeg ved hvad det er for mig. Derfor vil jeg give jer et lille sneak peak ind i en af mine mest private bøger. Det er en kort tekst, jeg skrev for omkring to år siden om den dybeste kærlighed til et andet menneske - den person man vil kalde 'the significant other' på engelsk, som jeg endnu kun har oplevet i bøger.

"Jeg elsker dig. Højere end Himalayas bjerge. Dybere end det dybeste dyb. Du er min ledestjerne. Min engel. Jeg har aldrig mødt en som dig. Du er min dag. Du er min nat. Du er mit et og alt. Du er mit livs sol. Jeg er en planet, der svæver rundt om dig, for altid. Jeg elsker dig og det ved du jeg gør. Du er min evige sommer, der aldrig bliver til efterår. Du er så smuk som Guds engle. Smukkere end noget andet menneske, der nogensinde har betrådt Jorden. Jeg elsker dig. Du er vinterens første snefnug, store og smukke. Nogle der ikke kan overgåes. Du er det lys selv en blind mand kan se. Jeg elsker dig så højt, som ingen har elsket et andet menneske før. Jeg elsker dig for evigt."

Det er grænseoverskridende for mig at lægge noget, som altid har været utrolig privat ud i et så offentligt rum. (Side note: Jeg ved, at kun ganske få af mine venner vidste at jeg skrev, før jeg lagde dette ud i dag.) Men jeg vil gerne dele med folk og bloggen er det sted, hvor jeg deler ud til dem, der ønsker at modtage det jeg har at give.
- Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar