07 december 2013

Decemberlegen #7: Hvad forbinder jeg med julen?

Juletiden bringer noget helt specielt frem i alle. Hvis man vælger at tage de positive briller på og farve hele verdenen lyserød, er det man ser en hel masse glade mennesker, der aldrig har kommet så godt ud af det med hinanden. Alle smiler og har uendelige mængder af tålmodighed. Tiden er fyldt med nostalgi og fantastiske minder fra barndommen, ungdommen og de seneste par år. Og hvert eneste af dem er gode, rare og varme, så varme at man næsten brænder fingrene på dem. Jeg elsker tanken om denne fantastiske jul uden stress og uvilje, men desværre har jeg endnu ikke oplevet det. Og præcis derfor forsøger jeg altid febrilsk at beholde brillerne på, så længe jeg overhovedet kan, om jeg så skal vikle 3 ruller gaffatape rundt om hovedet og brillerne, men selv ikke det holder gennem hele december. Så længe de sidder på nyder jeg alt ved julen i fulde drag. Kager, pynt, julekalendre, muligheden for sne, kalenderlys, varme drikke, julepynt, adventsgaver (mine forældre og bedsteforældre insistere stadig på at det er "Nissen" der kommer med gaver i løbet af december), hule- og dynevejr og de små hektiske, dog hyggelige familiearrangementer - hvilket er det min jul består af hvert eneste år. Okay, jeg kan vist godt afsløre nu at jeg stadigvæk har brillerne på og jeg agter ikke at give slip på dem før om lang, lang tid. Og hvis det stod til mig ville jeg sende et par briller til hver eneste en af em jeg kender, så alle kan have den bedste juletid overhovedet. Vi ses i morgen.
- Anna


Med de positive briller på ser alting bare meget bedre ud 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar