21 juni 2011

De udødelige 1: Vild Magi

Titel: Vild Magi
Forfatter: Tamora Pierce
Handling: Pigen Daine får et job hos en hestehandler. Hendes job består af at hjælpe hestehandleren, Onua, med at få hestene til Tortall, nærmere bestemt Dronningens Ryttere i Corus, Tortalls hovedstad. Under rejsen finder Onua ud af at Daine har et rigtig godt tag på dyr, men Daine slår det bare hen som dyretække. Onua og Daine møder både farer og forskellige mennesker, fx troldmanden Numair Salmalin. Numair fortæller Daine at hendes dyretække er magi, en magi kaldet vild magi. Han vil  hjælpe hende med at lære at bruge den til at hjælpe dyrene hun holder af, siger han.
Rating: ***** (4 stjerner)
Fordi: Tamora Pierce er rigtig god til at skrive i et spændende sprog. Den dag jeg var færdig med denne bog, begyndte jeg på 2'eren. Jeg kunne bare ikke vente med at begynde. Jeg ved godt at der har været en oversætter ind over, men så meget har han da ikke ændret bog, vel? Det håber jeg ikke, ellers må jeg hellere læse bøgerne på engelsk. Super, super god. Jeg er helt vild med at Daine kan tale med dyrene, det vil jeg, det er også ret fedt, der er nemlig nogle ret cool imellem. Til alle læsere: LÆS DEN ;-)

- Bloggeren

1 kommentar:

  1. Det er en rigtig fin blog du har !
    meget spændene at læse om de forskellige bøger du anbefaler :)
    - er nu fast læser :)

    N.K.L
    www.nkl-fashion.blogspot.com

    SvarSlet