06 august 2011

De udødelige 2: Ulvepigen

Titel: Ulvepigen
Forfatter: Tamora Pierce
Handling: En ulveflok fra Daines hjemegn, Snedal i Galla, har sendt bud efter hende. Hendes landsby havde jaget flokken væk fra deres område, og der hvor ulvene en gang har boet er menneske ved at ødelægge. Menneskene har lavet en udgravning, der får de slaver til at grave "skatter" op, som de så sælger videre. Ulvene ved, at Den Store Kulde, vinteren, snart kommer, og da menneskene er ved at dræbe/skræmme alle dyr væk, vil ulvene have at Daine hjælper dem. Da hun nævner det for områdets adel, griner de bare ad hende, og sætter folk til at jage hende og hendes venner.
Rating; ***** (3 stjerner)
Fordi: Jeg syntes at denne bog er rigtig god, dog ikke lige så god som 1'eren. jeg syntes nemlig at denne er mere henvendt til andre end mig, man kan godt føle, at man bliver talt ned til, som om man er tungnem. Ellers kan jeg nu meget godt lide bogen. Der er især en ting, jeg godt kan lide, det er drageungen Killing. Den er helt vildt nuttet, jeg kan lige forestille mig den.
Så hvis I gerne vil læse den, så vend det døve øre til, når I  bliver talt ned til, for selve historien er ne temmelig god.

- Bloggeren

Ingen kommentarer:

Send en kommentar