10 august 2013

En Som Mig

Titel: En Som Mig
Forfatter: Kirsten Carlsen
Forlag: Politikens Forlag

Handling: Mathilde er den perfekte pige, hun er flittig i skolen og slider med alle opgaverne. Hun drikker ikke og går slet ikke til fester. Hver søndag står hun i kirken og synger sammen med resten af kirkekoret. Det er sådan hendes liv ser ud indtil hun begynder på gymnasiet. Sammen med det skift ændrer hun totalt karakter. Hun bliver venner med (efter hendes og alle andres mening) skolens flotteste pige og begynder at tage i byen sammen med hende. Drikker sig stiv, vil score drenge og være den ypperste af pigerne og egentlig have prøvet det de andre allerede har.
Simpelthen fortsætte med at være perfekt, bare en ny perfekt.

Bedømmelse: ***** (3 stjerner)
Anmeldelse: Jeg tror at dem der tager den her bog ned fra hylden og med hjem for at læse den, er dem der føler sig som Mathilde. Eller i hvert fald føler dele af Mathilde findes inde i dem. For det her er en bog, hvor man skal føle og forstå. Jeg mener, at man i mange tilfælde er nødt til at erfare for at forstå og i den her bog tror jeg det passer. Og det var egentlig også derfor jeg tog den med hjem fra biblioteket.
Den er jo egentlig ret god og skrevet fint, men jeg synes måske den er lidt smal i det publikum der nok egentlig kommer til at læse den. Men så alligevel, altså det betyder jo ikke så meget at målgruppe ikke er stor, så længe at der er nogen, der vil læse den og kan li den.
Ja, den er god, men jeg er ikke super imponeret, når jeg nu tænker tilbage på den. Jeg havde lidt den der nå-følelse, der ikke er så fed. Jeg følte, bogen lagde op til en hel masse i slutningen og det ville blive helt vildt, men jeg synes ikke rigtig blev til noget. Jo, der var da noget, men jeg synes den allerede var vild nok til at det ikke rigtig kan blive vildere.

- Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar