24 september 2010

Spiderwick fortællingerne: Felthåndbogen

Koster ca. 99.95

Titel: Felthåndbogen
Forfatter: Holly Black (Tekst) og Tony DiTerlizzi (Illustrationer)
Handling: Jared, Simon og Mallory, finder en bog om magiske væsener i deres nye hus. Via den bog bliver de rodet ind i en magisk, forunderlig og nogle gange uhyggelig verden. Det viser sig at der findes mere mellem himmel og jord, end man kan se med det blotte øje.
Rating: ***** (3 stjerner)
Fordi: Den er lidt for kort, for mig. Jeg ville gerne have at den var længere, da det tager få dage at læse den. Illustrationerne er rigtig flotte, det er bare ærgeligt at de fleste er i sort-hvid. Jeg syntes måske også at bogen henvender sig til en lidt yngre målgruppe end mig, det er også klart, da den er fra 10 år.
Slutning: Den slutter meget åbent og ligger virkelig op til næste bog. Der er nogle sider til sidst der fortæller om næste bog. Rigtig smart, hvis man gerne vil have at folk læser de næste bøger.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det bare en fin blog - elsker at den handler om bøger. Den vil jeg klart følge med i, måske kan jeg finde lidt inspiration til noget ny læsning :)

    SvarSlet