05 marts 2013

Top 10 tirsdag - serier jeg vil starte på

Top 10 tuesday (dansk: top 10 tirsdag) er et begreb fra bloggen The Broke and the Bookish, hver uge kommer der et nyt emne, og denne uges emne er serier man gerne ville starte på:

1. Matched-serien af Ally Condie
Jeg læste bag på den første bog, og var bare sådan; "WAUW, den skal jeg altså bare læse!" Men som det jo ofte er med den slags, er det ikke sket endnu, desværre.

2. Divergent-serien af Veronica Roth
Her er der to grunde til jeg vil læse den; 1; fordi jeg er blevet bedt om at anmelde den af en læser og 2; fordi efter jeg blev bedt om det, læste jeg om den; og den lyder rigtig, rigtig god.

3. Beautiful Creatures af Kami Garcia & Margaret Stohl
Jeg så traileren i biografen og har bare villet se denne film siden. Da jeg så fandt ud af at det også er en bog, så var jeg solgt, nu skal jeg bare have læst bogen OG så se filmen.

4. Bright Young Things af Anna Godbersen
Jeg har læst noget af Luxe-serien, og jeg var vild med den, så jeg tænker at den i hvert fald er værd at prøve. Jeg glæder mig til at få fat i den.

5. Den hvide præstinde af Trudi Canavan
Jeg har læst to andre serier (De sorte troldmænd-serien og magikerens lærling-serien) skrevet af hende, og jeg vil rigtig gerne læse den her serie, fordi de andre var så gode, de kan helt klart anbefales.

6. De svages beskytter af Tamora Pierce
Bare titlen giver en lyst til at læse bogen, det virker som et godt ridder-eventyr, lidt ligesom Alanna - som var rigtig, rigtig god.

7. Across the Universe-triologien af Beth Revis
Jeg ved ikke om den findes på dansk, men i hvert fald; den ser helt vildt god ud. Jeg ved ikke om det er relevant for bogen, men titlen for mig til at tænke på The Beatles' sang med samme titel, giver det mening?

8. Fifty Shades of Grey af E. L. James
Det er egentlig bare fordi der er blevet talt så meget om den, tja der ligger egentlig ikke så meget andet i det end det. Men læses, det skal den

9. Shopaholic-serien af Sophie Kinsella
Jeg har hørt den skulle være både sjov og god, så den skal da også på listen, andet er der egentlig ikke at sige.

10. Princess-serien af Jessica Day George
Okay, så. Lad os slå det fast nu; jeg er en prinsesse-pige. Jeg elsker alt der omhandler prinsesser, også vores kongehus. Og det bunder nok mest i, at jeg bare ikke er kommet ud af den periode fra børnehaven. Såeh, det er derfor jeg helt vildt gerne vil læse den her serie.

Det var så ti serier jeg gerne vil læse, hvad med jer, hvilke serier gad I godt læse? I behøver ikke lave en lang liste som mig, men har i en enkel serie, som I bare helt vildt gerne vil læse?

- Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar