02 september 2014

Top 10 tirsdag - Frokostdates

Top Ten Tuesday (dansk: top 10 tirsdag) er et begreb fra bloggen The Broke and the Bookish, hver uge udkommer der et nyt emne og denne uges emne er ti karakterer jeg vil spise frokost med i skolen.

1. Luna Lovegood
- Fra Harry Potter-serien af J. K. Rowling
Luna har været en af mine favoritter siden jeg for første gang stødte på hende i bog 5 og jeg ville elske at spise frokost med hende hver eneste dag i skoleåret - også selvom hun komme i skikkelse af Evanna Lynch

2. Laura Ingalls Wilder
- Det Lille Hus-serien af Laura Ingalls Wilder
Serien var i en lang periode min absolutte yndlingsserie og selvom hun, Laura, enten vil sidde sammen med os andre som enten et spøgelse eller en meget gammel dame, så tror jeg ikke hendes fortællelyst vil fejle noget og jeg vil elske at få endnu flere historier fortalt.

3. Etienne St. Clair
- Fra Anna and the French Kiss af Stephanie Perkins
Jeg har måske udviklet det man kan kalde et litterært chrush for denne skønne halv-brite med det fjollede navn og derfor vil jeg da slet ikke klage over at have ham siddende ved samme bord som jeg.

4. Liesel
- Fra The Book Thief af Markus Zusak
En bog-elsker vil aldrig være nok og ved mit bord er selv to for lidt. Men det at kunne have Liesel som en del af selskabet vil helt klart være en forbedring på bogfronten. Jeg vil simpelthen elske at kunne tale om bøger med hende.

5. Eleanor...

6. ...og Park
- Fra Eleanor & Park af Rainbow Rowell
Jeg tror det kunne være ret hyggeligt at dele bord med de to super søde outsiders. Det kan godt være at de nok ikke kommer til at sige særlig meget under frokosten, men jeg vil nyde at sidde at se på dem (på en ikke-klam måde) og deres søde, stille forhold til hinanden.

7. Neville Longbottom
- Fra Harry Potter-serien af J. K. Rowling
Prøv lige at overveje det i et kort sekund. Ja, ikk? Han er jo en af de absolut sejeste gryffindor-elever på Hogwarts, med mod, en kæmpe bunke loyalitet og venlighed er han til hver en tid velkommen i mit frokosthold.

8. Patrick
- Fra The Perks of Being af Wallflower af Stephen Chbosky
Patrick, Patrick, Patrick. Jeg er bare vild med den dreng, og så er han skør nok til at jeg er interesseret i at lære ham at kende.

9. Dina
- Fra Skammerens Datter af Lene Kaaberbøl
Hun er nok et lidt anderledes valg, men jeg er utroligt fascineret af hendes evner og jeg vil rigtig gerne lære hende bedre at kende - simpelthen finde ud af hvad der gemmer sig bag pigen med evnerne.


10. Cath Avery
- Fra Fangirl af Rainbow Rowell
Der er flere der synes hun er for patetisk og uden ønske om at deltage, men jeg havde faktisk utroligt nemt ved at identificere mig med hende...hmm hvad mon det fortæller om mig?... Jeg tror vi kunne komme ret godt overens med hinanden. Hun kan præsentere mig for Simon Snow og jeg kan præsentere hende for Harry Potter.

Hvem vil I nyde frokostpausen med?

//Anna

Jeg havde en indskydelse om at Sherlock Holmes også kunne være fed at spise med, men tanken fik jeg rystet af mig lige så hurtigt som den ankom. Jeg tror simpelthen ikke jeg kunne gennemføre en hel frokost i selskab med ham uden at komme til at slå ham i irritation over hans evne til at læse folk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar