04 september 2011

Forfatningen

Titel: Forfatningen
Forfatter: Gemma Malley
Handling: I fremtiden er der en videnskabsmand, der har fundet et middel der gør at man ikke ældes. Men da ingen ældes, er der heller ingen der dør, og derfor kan der ikke fødes børn, for det vil overbefolke verdenen. Men det er der alligevel nogen der gør, de børn bliver kaldt Overskud og bor hjem for den slags børn. Anna bor på Grange Hall, der er et hjem for Overskud, børn der er født ulovligt. Disse børn får en hårdhændet og disciplinær opdragelse, så de, når de er gamle nok, kan komme ud og tjene de Lovlige. De får at vide at de ikke burde være her, og deres forældre er onde og egoistiske, fordi de fik dem. Anna hader sine forældre, fordi de fik hende, og arbejder så hårdt hun overhovedet kan for at bøde for deres dumhed. Hun vil være det bedste Overskud overhovedet.
Rating: ***** (5 stjerner)
Fordi: Det er en af de bedste bøger, jeg har læst. Selvom den er meget rå, er den ikke alt for meget. Sproget er let og flydende, og gør det dejligt og rart at læse bogen. Gemma Malley er ny inden for forfatter-verdenen, med fire bøger udgivet indtil videre, og som forhåbentligt bliver til flere, men er helt klart en af de bedre, og kan helt klart anbefales. 'Forfatningen' er en bog man ikke kan læse særligt mange gange, da den tager twist, man ikke lige gennemskuer, overhovedet. Jeg læser som regel ikke science fiction, fordi jeg syntes, at de er uinteressante, men efter jeg læste denne, er min interesse helt klart vokset for genren, og jeg har da også læst en anden science fiction-bog efter jeg læste den her første gang. Bogen hedder 'Uglies' og er endnu en af de gode science fictions. Jeg har også anskaffet mig en anden bog, 'Mens vi endnu er her', er der nogen der kender den, for så er jeg helt klart interesseret i hvad I syntes om den.

- Bloggeren

Ingen kommentarer:

Send en kommentar