01 august 2012

Basara 2

Titel: Basara 2
Originaltitel: Basara
Forfatter: Yumi Tamura

Handling: Sarasa skal finde de sidste tre sværd. Sværdet hun skal finde er Suzaku-sværdet, som findes i byen Suzaku. Suzaku ligger på øen Kyunshu, som man kun kan komme til ved at rejse gennem Suo City, Den Røde Konges By.

Bedømmelse: ***** (4 stjerner)
Anmeldelse: Tegningerne er helt specielle, jeg har aldrig set nogen der har mindet om dem. Men jeg kan ikke finde ud af om de er flotte eller ej. De ligner ikke andre mangategninger jeg har set, og det giver historien lidt karakter.
Der er en ret fed detalje; alle japanske lydord er uoversatte, hvilket, efter min mening, er ret skønt. Og selvfølgelig er der også en stop-tegning, der kendetegner enhver dansk oversat manga. Det er også små ting som det, der gør det hyggeligt at læse en manga.
Eftermangaen, som den opmærksomme læser ved, er det faktisk min ynglingsdel, hedder Tam-tam-tid og er ret sjov/mærkelig. Tamura-san viser virkelig sin humoristiske side, en side som ikke kommer til udtryk i resten af tegneserien, desværre :(

- Bloggeren

Ingen kommentarer:

Send en kommentar