05 november 2014

BogForum 2014 og mig

Jeg har allerede nævnt det på Twitter, men jeg synes også det fortjener  at blive nævnt her en ekstra gang. Jeg skal på bogforum igen i år! Hurra hurra! Da jeg desværre ikke har nogle seje kontakter der vil sponsorere min tur til Bella Center, har naturligvis selv betalt. Det har dog ikke været uden stor tvivl, da jeg i år er arbejdsløs og derfor næsten ingen penge har. Selvom det er en dyr ting at bruge sin weekend på ved jeg at jeg ikke vil gå glip af det og har derfor gjort plads til det i budgettet. I dag har jeg så brugt en del tid på at sammenfatte et program for de tre dage, her et udpluk:

Fredag
10.30 - Officiel åbning af BogForum 2014 og uddeling af BogForums Debutantpris. Åbningstaler er Jussi Adler Olsen · Scenen

11.40 - Kenneth Bøgh Andersen i samtale med Stine Sylverstersen om Tempus Fugit · Høst & Søns Forlag

15.00 - Ronnie Andersen taler med Peter Mygind om sin nye ungdomsbog Akavet · Høst & Søns Forlag

16.00 - Kom og mod Lene Kaaberbøl · Børnenes Boghandel
Jojo Moyes fortæller om sine smukke kærlighedsromaner: Det sidste brev fra din elsker og En plus en til Ulla Hinge Thomsen. Samtalen foregår på engelsk · Bogcafeen

17.00 - Mød engelske Jojo Moyes, der signerer sin seneste roman En plus en · Arnold Busck

Lørdag
11.00 - Kenneth Bøgh Andersen og Oscar Dietz fortæller om deres oplevelser med Antboy bøgerne og filmen til Bubber · Børnesscenen

11.15 - Tag-battle - kom med dine egne ord og giv nyt liv til skønne tv-klip. Jo flere ens ord du og din ve kan finde på, jo større er jeres chance for at vinde · DR scenen

12.30 - Jesper Stein interviewer Thomas Rydahl om spændingsromanen Eremitten · Bellascenen

14.00 - Oplev Wulffmorgenthaler aka Mikael Wulff og Anders Morgenthaler

16.15 - Den grønlandske forfatter Niviaq Korneliussen læser op af sin debutroman Homo Sapienne · Milik publishing

16.30 - Anne au Chocolat & Maja Ambeck Vase fortæller om og laver smagsprøver fra Lykken er chokolade · Madscenen

Søndag
11.00 - Opsang til biblioteket - Gør biblioteket en forskel? Politisk indspark ved Mattias Tesfaye, aktuel samfundsdebattør og politiker · Danmarks Biblioteker

12.00 - Afrikanske børn tegner og viser glimt fra deres liv - hvor der er mange lighedspunkter med danske Iben Kjølby Korneliussen fortæller · Siesta

13.15 - Hjælp Erik Petri med at designe superskurke til Antboy-universet live. Det hele styres af Antboys forfatter Kenneth Bøgh Andersen · Tegneserie område v. Copenhagen Comics

16.30 - E-bogen skal komme før den trykte bog, til gode for både forfatter og læser. Eva Götzsche fra Ego Libris om jordskred i bogbranchen · Bellascenen

Deltager I også på årets BogForum? Hvis ja, hvad har I planer om at opleve og har I nogle foreslag til hvad jeg ellers bør tilføje til mit program?
//Anna



Ingen kommentarer:

Send en kommentar