09 september 2013

Den enes død

Titel: Den enes død (Lying Game #1)
Originaltitel: The Lying Game
Forfatter: Sara Shepard
Forlag: Politikens Forlag

Handling: Emma har levet som et plejebarn i rigtig mange år, lige siden hendes mor forlod hende. I alle de år hun har levet hos plejefamilier, var det eneste hun ønskede sig en familie. En dag opdager hun helt tilfældigt at hun faktisk har noget familie. Hendes plejebror viser hende en video med en pige, der ligner Emma fuldstændig. I det øjeblik ved Emma at hun har en søster, og ikke bare det. Hun har en tvillingesøster!
Emma kontakter straks søsteren og aftaler at mødes med hende. Problemet er bare at, da hun ankommer på mødestedet, finder hun ud af at tvillingesøsteren, Sutton, er død. Myrdet. Og nu skal Emma lade som om, at hun er Sutton, for ellers er hun den næste.

Bedømmelse: ***** (3 stjerner)
Anmeldelse: Dette er et anmeldereksemplar. Da Politikens Forlag kontaktede mig og spurgte mig om jeg ville anmelde den her bog for dem. Og jeg er ret vild med Pretty Little Liars (tv-serien), så jeg tænkte straks, f*ck ja man! Så skal jeg se hvad Shepard ellers kan.
Og tja hun kan lige præcis det hun viste i Pretty Little Liars. Hun er rigtig god til at skabe en uhyggelig og paranoid stemning, og selv når man har lukket bogen sidder man med den der klamme følelse. Det er bestemt ikke en bog jeg vil læse alene, og da slet ikke inden jeg skal sove!
Ud over at hun som forfatter er super god til at skabe den rigtige stemning med ord, så synes jeg ikke ligefrem, at hun er den bedste i forhold til originalitet i temaerne/serierne. Hvilket er super ærgerligt, for jeg kan rigtig godt lide hendes sprog og evne til at skrive.
Og jeg skal de helt sikkert læse resten af serien, for den er for jeg vide hvad der sker med Emma.

- Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar