20 september 2013

Den Hemmelige Loge

Titel: Den Hemmelige Loge (Young Bond #2)
Originaltitel: BloodFever
Forfatter: Charlie Higson
Forlag: Stella Bøger

Spoiler Alert!
Handling: James er ved at vende tilbage til sin helt almindelige hverdag efter den hæsblæsende påskeferie hos sin onkel. I hvert fald nogenlunde normal. Han er blevet medlem af en drengegruppe på Eton, der søger spænding og afprøver grænser for at få det. Da han en dag løber hen over et tag i forbindelse med en flugt sammen med de andre drenge, falder han bogstaveligt talt ind i endnu en sag. En sag der handler om en hemmelig gruppe af kriminelle - og det går jo ikke ligefrem ufarligt til.

Bedømmelse: ***** (3 stjerner)
Anmeldelse: Dette er et anmelder eksemplar. Normalt har jeg ikke noget imod James Bond, men den her unge version... GOD, han irriterer mig! Han er altid så bedrevidende med en god del arrogance - og det er da nogle af de mest irriterende karaktertræk, synes jeg. Og så vil han ikke rigtig indse ting. Nej, nu stopper jeg, det her skal ikke bare være en ren nedrakning af ham. Selvom det er mest på grund af ham at jeg blev så træt af bogen.
Jeg ved godt, at jeg går meget op i ham som person, men den her bog er ikke specielt dyb eller noget. Så der er ikke meget andet at gå op i, for det er så tydeligt en bog for børn på omkring 11 år. Jeg kan sagtens se at for den aldersgruppe er det en ok bog, for der er spænding og man skal kunne løse nogle smågåder. Egentlig tror jeg ikke, at jeg ville være så meget imod bogen, hvis jeg var 11, for handlingen er jo god nok.
Så er man omkring 11 år, så vil jeg da anbefale bogen, da den er en ok introduktion til James Bond.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar