18 august 2015

TTT - autokøb

Top Ten Tuesday (dansk: top 10 tirsdag) er et begreb fra bloggen The Broke and the Bookish, hver uge udkommer der et nyt emne og denne uges emne er lidt en fortsættelse af sidste uges tema, dog er der denne gang fokus på købet frem for læsningen. Sidste uge var jo de forfattere hvis bøger man har læst flest af. Denne uge er det ti forfattere der nærmest automatisk tilføjes min ønskeseddel eller indkøbskurv i min (online) boghandel. Der er ikke ti på listen denne gang, for der er ikke ti forfattere jeg har det forhold til.

1. John Green
Selvom jeg ikke er en del af den fangruppe der består af skrigende 13-årige piger der er vilde med Ansel Elgort og Cara Delevingne, så  er jeg alligevel nysgerrig omkring hvad den ebe vlogbrother skriver i sine bøger.

2. Rainbow Rowell
Alle bøger jeg har læst af hende har været super skønne og har stortset kun haft lyst til at læse mere. Hendes historier er både relaterbare samt nede på jorden, hvilket er noget jef er vild med og rigtig gerne vil have mere af.

3. J. K. Rowling
Jeg ved at der er mange der var meget skeptiske da Den Tomme Plads udkom, men jeg var bestemt glad for resultatet og det har gjort at hun både før og efter DTP er en af de forfattere der uden tvivl bliver læst (dvs. købt med intentionen om at blive læst inden for ét år).

4. Stephanie Perkins
Jo mere jeg læser af hende, jo mere har jeg lyst til at læse. Det er ligesom at cykle ned ad en bakke, det går bare hurtigere og hurtigere og man nyder det mere og mere. Mit eneste håb er bare at den næste bog jeg læser fra Perkins ikke stoppe den gode hastighed jeg har fået mig. (Sorry for cykel-metaforen....)

5. Lene Kaaberbøl
Kaaberbøl er en del af mine barndomshelte indenfor litteratur. Hun er helt klart en af de forfattere der med sine fantastiske historier fik mig til at læse på fast basis og med lyst til at læse tykkere bøger.

6. Josefine Ottesen
Ligesom Lene Kaaberbøl er hun en del af den gruppe forfattere der virkelig åbnede mine øjne for bøger over 100 sider. Så hurra for dem!

7. Stephen Chbosky
Stephen Chbosky har godt nok kun skrevet én bog, The Perks of Being a Wallflower, men den bog er en af de bøger der står stærkest i min erindring på trods af at det er relativt mange bøger siden jeg læste den. Ved at putte ham på denne list er det nok egentlig mere et udtryk for det ønske jeg har om at han udgiver flere bøger.

8. David Levithan
Jeg læste Two Boys Kissing i sommerferien og nu vil jeg bare købe alle hans bøger! Jeg var mega vild med den kærlighed samt respekt til karaktererne der skinner gennem i hele bogen, og jeg vil vildt gerne vide om hvorvidt dette er gældende for alle hans bøger.

Hvilke forfattere vil altid være sikker på at I køber deres værker? Er nogle af mine autokøb gengangere hos jer?

1 kommentar:

  1. Både John Green, J. K. Rowling og Stephen Chbosky er helt sikkert også på min liste! :) (og håber virkelig også snart han udgiver flere bøger!)

    SvarSlet