31 oktober 2013

Åh Berlin, du gør mig glad! #2




På en anden af vores gåture faldt vi over dette smukt
pyntede træ, det stod i en slags rabat. Der var blevet
gjort en hel masse ud af hele rabatten, så flot



Her er endnu et billede fra Træ-området. Til jer der ikke kan tysk, så står
der: Ingen luksuslejligheder i Mauerpark! Det handler om at flere steder
bygges der dyre lejligheder som berlinerne ikke har råd til at bo i



Vi kom også forbi Karl-Marx-Allee, og hvad er det eneste
rigtige at gøre ved vejskiltet Ja, i gættede rigtigt, posere
ved skiltet for at kunne vise at man har været der,
på trods af de blikke man får...



Min veninde var hurtig og fik bestilt billetter, så vi kunne komme ind og
se Rigsdagsbygningen. Og selvfølgelig synes berlinerne at det helt rigtige
tidspunkt for at rengøre den store glaskuppel skal være i eftersårsferien.
Men vi kom dog op på taget og kunne kigge ud over hele Berlin



Vi lærte en forkortelse, som folk fra andre kontinenter tænker om Europa: AFC - another fucking church!
Jeg har en anden for Berlin; AFC - another fucking crane!
Hvis I kigger på billedet, vil I kunne se en overload af kraner, og sådan var det over det hele.



Fernseher Turm (Tv-tårnet) er jo ikke til at overse med dets
højde og tilstedeværelse i alle tourist-shops og postkort



Og på grund af min fascination af tårnet og fordi den er et så kendt ikon
for Berlin, tog vi derop næstsidste aften og der kunne vi se ud over hele
byen, der kun var oplyst af lamper. Det er helt klart en ting jeg vil foreslå
andre at gøre en af de sidste dag. For så kan man se alle de steder man selv
har gået rundt dagene forinden

4 kommentarer:

  1. Så smukke og hyggelige billeder fra smukke Berlin!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) de beskriver også turen rigtig godt, den var en af de hyggeligste ferier jeg har haft :D

      Slet
  2. Åh Fernseher Turm så jeg også dengang jeg var i Berlin. Det er nærmest det eneste jeg kan huske fra den tid, for dengang var jeg panisk højdeskræk. :S

    SvarSlet
    Svar
    1. Aaaw, det gør mig trist at høre, for jeg synes det er et af de smukkeste udsigtspunkter overhovedet, især om aftenen (første gang jeg var i Berlin tog vi derop om midt på dagen), ja har været deroppe to gange og nydt det i fulde drag. Men det tror jeg mest handler om min fascination af at flyve

      Slet