13 oktober 2015

TTT - Forfatter shipping

Top Ten Tuesday (dansk: top 10 tirsdag) er et begreb fra bloggen The Broke and the Bookish. Hver uge udkommer der et nyt emne og denne uges emne er ti forfatterpar du rigtig gerne vil se samarbejde om en bog (eller endnu bedre en serie). For første gang i lang tid har det dog ikke været muligt for mig at finde ti par, så I må bære over med at der mangler fire.

1. Josefine Ottesen & Lene Kaaberbøl
Vi ved jo alle at disse to seje kvinder er Danmarks ukronede fantasydronninger. Derudover er de også mine to favoritter inden for dansk litteratur og jeg tror bestemt at der ville komme et ret fedt resultat ud af deres samarbejde. Faktisk undrer det mig lidt at det ikke allerede er en ting...

2. Neil Gaiman & Patrick Ness
Jeg har godt nok ikke læst andet af Patrick Ness end Monster, men ud fra den vil jeg sige at en bog med disse to herrer bag kunne gå hen og blive en ret stor succes. Man har da i det mindste lov til håbe, ikke?

3. Stephanie Perkins & Rainbow Rowell
Begge kvinder har skrevet nogle af de kærlighedsromaner der har sat sig mest fast hos mig, så det er nok ikke så underligt at jeg gerne vil have en PerWell-roman. Jeg tror en cross-over kunne være en rigtig sjov ide til at få nogle af verdener flettet sammen ellers ville jeg da heller ikke sige mig fri for en roman med et helt nyt sæt karakterer.

4. J. K. Rowling & Neil Gaiman
Jeg er slet ikke sikker på hvordan resultatet ville blive hvis de to gik sammen om at skrive noget, men ligegyldigt hvad så er jeg næsten 100% sikker på at jeg vil klappe i mine små hænder og købe den bog de nu en gang vil udgive. For det er to af mine absolutte favoritter, nogensinde, og selv hvis det ikke er deres normale standard er jeg ret sikker på at det stadig vil være ret godt.

5. John Green & Suzanne Collins
De er begge blandt det mest kendte YA-forfattere lige nu og har begge skrevet i flere forskellige genre (selvom ikke alt er blevet udgivet, vel John?). Jeg tror det kunne være ret spændende at se hvad de kunne komme op med sammen, især når man smider det faktum at de begge har rigtig mange samfundsrelatrede holdninger de ytre gennem forskellige medier med i puljen.

Og til sidst mit absolutte OTP (one true pairing):

6. David Levithan & Stephen Chbosky
Der er virkelig ikke andet til det en min egen afsindige glæde hvis denne parring gik hen og blev til virkelig. Når nu jeg tænker over det så ved jeg ikke om det måske bliver lidt farligt for mig, for jeg tror ikke jeg ville være til at styre hvis de rent faktisk gik sammen og skrev en bog.

Så, hvilke forfatterpar synes I kunne være mega spændende, sjove, fede eller helt igennem ideelle? Har jeg allerede nævnt dem eller er det nogle helt andre forfattere I har i tænkerne?

2 kommentarer:

  1. Nr. 6 lyder faktisk som et virkelig godt match! Nu dag(aften)drømmer jeg lige lidt om det - tak! :')

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahah, det gør jeg også! Hver dag! åh suk....

      Slet