10 december 2013

Decemberlegen #10: 10 tilfældige facts om mig


1. For mit vedkommende var det mine forældre, J. K. Rowling og Lene Kaaberbøl der fik mig til at gide at læse en bog og åbne endnu en efter at have afsluttet den første. Se det er det man kalder great parenting; at opmuntre sine børn til at læse, ved at tage dem gentagende gange på biblioteket og lade dem helt selv vælge de bøger der skal læses (også selvom de er røvdårlige).

2. Jeg er helt igennem og samtidig ugennemtrængeligt vild med Doctor Who. Lige fre jeg begyndte at se min første sæson med Doktoren (Chris Eccleston) og Rose (Billie Piper) til nu, hvor jeg er startet helt forfra med de aller, aller første sæsoner fra 1963 og frem.

3. I vinterperioden 2012 havde jeg en begyndende kageafhængighed - ja det lyder sjovt, men når du begynder at få abstinenser,  når du ikke har fået kage inden for de sidste 2-3 dage, så er det ikke sjovt længere. Og så har jeg endnu ikke nævnt hvad det gjorde ved min økonomi...

4. Efter jeg startede min blog i 2010 er jeg blevet endnu mere glad for at læse og går endnu mere op i bøger end nogensinde før, for jeg har lige pludselig opdaget det store fællesskab der findes og at se så mange andre, der har det på samme måde som mig, er noget der varmer i hjertet.

5. Jeg har aldrig kunnet li' julemad, den fede smag og lugten har altid gjort, at jeg har takket pænt nej . Juledesserter, bortset fra ris a la mande, er jeg til gengæld helt vild med og det har jeg altid været.

6. Jeg er med mine 169 cm en af de laveste af mine venner, men jeg er samtidig højere end både min mor og vist nok også begge mine bedstemødre.

7. Jeg har tre store obsessions; Doctor Who, bøger og britiske youtubers. Jeg opdagede denne verden for ca et år siden og blev straks fuldstændig forelsket i den. For de rigtig nysgerrige kan jeg fortælle, at jeg startede ud med Charlieissocoollike, derefter begyndte jeg at se Danisnotonfire (min all time favorite) og så udvidede det sig bare derfra.

8. Jeg aner ikke, hvordan jeg skal snakke med næsten-fremmede. Når jeg møder nogen jeg halvt kender stopper min hjerne med at fungere og jeg får det vildt akavet og forsøger hurtigst muligt at forsvinde fra situationen. Hvis du nogensinde har mødt mig og jeg har gjort dette, så må du undskylde, det er ikke fordi jeg synes du er åndssvag, jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre af mig selv i forhold til dig.

9. Jeg er top neurotisk omkring min bogsamling (aka overfyldte hylder), derfor ses jeg ofte stående foran min reol travlt optaget med at omarrangere alle bøgerne efter et endnu mere indviklet system end det forrige.

10.  Jeg er delvist tysk og det har været med til at gøre to ting for mig. For det første er tyskundervisningen utrolig nem for mig, for selvom jeg aldrig har talt tysk med min familie, så har jeg altid hørt det tyske sprog. For det andet så er det tyske køkken og traditioner været en naturlig ting for mig, fx lebkuchen, leberwurst (en blanding mellem leverpostej og pølse), bretzel og spätzle er ting jeg ikke kan leve uden. Det er faktisk lidt et problem, for der er ganske få steder du kan få fat i de ting.

2 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt at lære lidt mere om dig for en relativt ny læser herinde :)

    Jeg er HELT med på at være besat af både bøger og den kære Doctor ;) Jeg er selv i gang med at se alle de gamle afsnit (efter at have set alle reboot sæsoner 3 gange på et års tid!), og er virkelig positivt overrasket over hvor gode historier der er i selv de helt gamle sort/hvide afsnit!

    SvarSlet
    Svar
    1. Har det på helt samme måde ift. at gense alle de nye sæsoner (har bla. grædt med i sidste afsnit i sæson 2 aaaalt for mange gange) og nyder hvert eneste øjeblik af det på den der triste, småafhængige måde, som kun fandoms kan forstå ;)

      Slet