18 oktober 2014

10 bøger før 20

For ca. halvanden uge siden postede Ubok.no en form for top 10. Den omhandlede hvilke bøger man havde læst inden man fyldte 20 og kan læses her. Jeg synes at det var en ret sjov ide, men siden jeg endnu ikke er over den aldersgrænse vil jeg lave lidt om på den. Så i stedet vil jeg liste 10 bøger jeg vil læse før jeg fylder 20 og for at give den endnu et twist vil jeg speficere det til at det skal være klassikere

1. To Kill a Mockingbird af Harper Lee

2. Jane Eyre af Charlotte Brontë

3. Fahrenheit 451 af

4. The Catcher in the Rye af J. D. Salinger

5. Lord of the Flies af William Golding

6. A Tree grows in Brooklyn af Betty Smith

7. Stolthed og Fordom af Jane Austen

8. 1984 af George Orwell

9. The Great Gatsby af F. Scott Fitzgerald

10. War of the Worlds af H. G. Wells

Hvilke er de bedste bøger du læste inden i fyldte 20? Hvis du, ligesom jeg, endnu ikke er fyldt 20, hvilke bøger vil du gerne læse inden du når dertil?
//Anna

7 kommentarer:

  1. I hope your reading is off to a smashing start! We have a long way to go, but I'm wishing you a good day!

    SvarSlet
  2. Jeg er snart 25 og jeg skammer mig næsten lidt over ikke at have læst andre end "Stolthed og Fordom" endnu (kan i hvert fald ikke huske det, hvis jeg har). Spørg mig ikke, hvad jeg har lavet, men jeg mener vidst at alle titlerne er på min læseliste, så før eller siden når jeg vel til dem. Jeg er f.eks. i gang med "To Kill a Mockingbird" nu i forbindelse med Read-a-Thon!

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har jeg det også med nogle af de bøger. Især fordi folk bliver ved med at prikke til mig omkring flere af dem og det irriterer mig at jeg ikke kan svare "den bog? den har jeg skam læst" når de nævner dem.

      Slet
    2. Ps. Jeg glæder mig til at høre hvad du synes om To Kill a Mockingbird :)

      Slet
  3. Det er en imponerende liste. Jeg har ikke læst A Tree grows in Brooklyn endnu, men jeg planlægger at! Jeg håber, din readathon vender sig at være lige så meget sjov som du har håbet. Held og lykke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg glæder mig til at høre hvad du synes om A Tree grows in Brooklyn (Jeg har faktisk læst lidt af den, men nåede aldrig at blive færdig)

      Slet