22 oktober 2014

Readathon - tilbage til virkeligheden


Så er weekenden ovre og readathon er nu endegyldigt slut for denne gang. Og sikke dog en omgang! Jeg havde glædet mig rigtig, rigtig meget til endelig at deltage og set frem til at hygge mig i min seng med min dyne og en masse lækkerier, som jeg havde indkøbt til lejligheden. Ud fra Twitter of Instagram kunne jeg se at alle andre sad spændt og fuldstændig klar til at klokken skulle slå 14 og efterårets readathon skulle begynde. Mig? Jo, jeg var stået op, spist morgenmad og derefter gået i seng igen. Jeg vågnede op ca. et kvarter efter readathonet var skudt i gang. Forvirret og halvvågen greb jeg min bog og påbegyndte min læsning.

Det gik godt i lang tid. Jeg fik uden vanskeligheder læst to ud af mine fire udvalgte bøger. Det var efter bog nummer to det begyndte at gå skævt. Klokken var gået hen og blevet 18. Da jeg rejste mig angreb en pludselig svimmelhed hele min krop. Den efterfølgende hovedpine der fik hele mit hoved til at dunke som var den stortrommen til en rockkoncert gjorde al videre læsning umuligt. Det eneste jeg kunne formå var at ligge og beklage mig mens jeg spiste resten af mine lækkerier.

Det gjorde bestemt mit første møde med Dewey's Read-a-thon langt mindre positivt end det kunne have været. Jeg var jo nødt til at stoppe og det gjorde at jeg følte at readathon var småkaotisk. Jeg håber dog at jeg kan gennemføre næste gang uden svimmelhed og hovedpine.

Deltog I i Dewey's Read-a-thon? Hvad er jeres tanker om tiltag som dette?
//Anna

2 kommentarer:

  1. Jeg deltog også, og det var også min første readathon. Jeg synes det er et rigtig godt tiltag, en måde hvorpå man fokuserer på at læse, samtidig med at man er social med en masse andre bogelskere. En fantastisk oplevelse. Jeg er dog ked af at høre du fik det så skidt. Forhåbentlig sker det ikke igen til næste readathon :)

    SvarSlet
  2. Ej, hvor træls, at du blev så skidt - det kan jo ødelægge enhver dag :(
    Sidste gang jeg var med til read-a-thon fik jeg migræne, og måtte ende med at sove en stor del af døgnet væk, men de 3 andre gange har jeg ingen problemer haft. Jeg tror man kan være uheldig, og så er der uden tvivl nogle mennesker, som bare har sværere ved at klare sig uden søvn eller med så mange timers intens brug af øjnene.

    Jeg synes personligt, at det allervigtigste er, at man hygger sig og har det sjovt! Læs så meget eller lidt du har lyst/overskud til, gå til og fra, gå i seng eller se en film, hvis det er dét du har lyst til!
    Det eneste formål er at hygge og være "sammen" med andre læsere - og det er jo kun dig selv, der ved hvad der er hyggeligt og en succes i dine øjne :)

    Jeg håber du har lyst til at prøve igen d. 25 april, for det er virkelig hyggeligt, men husk at gøre det på helt dine egne præmisser :)

    SvarSlet