01 oktober 2014

Booktober

Vi er gået ind i en ny måned med regn og brune blade omkring os. For mig er det det abosut værste at se hvordan sol og vaffelis forvandles til kulde og våde sokker på kun få uger. Heldigvis har der været en ting der har holdt humøret oppe i år! Booktober!

Booktober er en måned lang kampagne, med rødder i Room to Read, der sætter fokus på at alle børn skal have mulighed for at lære at læse. Der er især fokus på de børn der bor i Asien og Afrika, da andelen af analfabeter er langt større der. Det er en sag jeg kun kan støtte op om og jeg synes det er mega fedt at der er nogen der tager kampen op - det vil jeg også!

Måneden står, som tidligere skrevet, i bøgernes tegn, og derfor er det jo kun naturlig at vi også gennem læsning deltager i kampagnen. Det er i hvert fald min plan. Jeg vil poste billeder og generelt skrive langt mere om de bøger jeg læser på diverse medier og hashtagge alt med #booktober. Det er måske ikke meget, men jeg er overbevist om at hvis alle gør som mig og forsøger at få fokus på emnet vil vi komme langt. Så derfor vil jeg opfordre hver og en af jer til at gøre det samme som jeg. Gør på alle måder opmærksom på booktober og det seje initiativ der ligger bag! Jeg glæder mig til at se jeres bidrag.

Hvis I er interesseret i at læse mere, så kan I følge linket her.

//Anna

I løbet af booktober vil jeg læse disse bøger

4 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig interessant! Det er så vigtigt, synes jeg, at også børn får mulighed for at se, hvor fantastisk bøgernes verden kan være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Samme her, og jeg vil med de midler jeg nu har til rådighed forsøge at gøre noget ved det! :D

      Slet
  2. Jeg har lige været inde og se teaterforestillingen af '1984' og er selv blevet meget spændt på at læse bogen! Jeg håber at du nyder den :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil vildt gerne se den forstilling! Måske især fordi jeg tror den vil give mig endnu mere lyst til at læse i bogen, jeg begyndte på den i sommers men var nødt til at stoppe fordi jeg simpelthen ikke kunne samle mig om den. Who knows, måske er det teatret der skal få mig til at læse den færdig?

      Slet