28 oktober 2014

Top 10 tirsdag - halloweenkostumer

Top Ten Tuesday (dansk: top 10 tirsdag) er et begreb fra bloggen The Broke and the Bookish, hver uge udkommer der et nyt emne og denne uges emne er ti karakterer jeg vil klæde mig ud som til halloween.

1. Luna Lovegood
- Fra Harry Potter-serien af J. K. Rowling
Et kæmpe løvehoved, hendes smarte briller fra 6'eren og hvad hun nu ellers har af sjove accessories - så er man da ret langt, ikke? Mit hår er godt nok ret kort, men det er nogenlunde samme farve, så heller ikke der vil der være et problem. Personligt vil jeg heller ikke have noget imod at gå rundt og snakke om nargler og krumhornede snorkbøfler.

2. Daenerys Targaryen
- Fra A Game of Thrones-serien af George R. R. Martin
Jeg har set ret mange cosplays af denne vilde dronning. Nogen mere afslørende end andre. Men et lagen og tre drager burde vist gøre det. Jeg kan i hvert fald se det for mig. Hvis man føler for det kan man jo anskaffe sig en nøgendragt og lime/sy dragerne på den.

3. Effie Trinket
- Fra The Hunger Games-triologien af Suzanne Collins
Prøv lige at overveje hvor vildt det vil være at dukke op til halloween-festen iført et outfit som var man kommet direkte fra en fest i Capitol - og hvem bedre at ligne end Effie, en karakter alle kender.

4. Dina
- Fra Skammer-serien af Lene Kaaberbøl
Der er nok ikke mange der vil genkende mig i dette outfit, men for mig, der er ret vild med den serie, vil der være ret sjovt at gå rundt med sort hår og stirre underligt på alle. Forhåbentligt vil de der ved hvad jeg ligner være med på legen og lade som om de bliver påvirket af mit blik.

5. Tris Prior
- Fra Divergent-serien af Veronica Roth
Der er to slags Tris at vælge i mellem, dog tror jeg de fleste vil være mere forfalden til at vælge seje-Tris fra Skytsenglene (Dauntless) med cool tattoos og råt sort tøj. Faktisk meget langt væk fra den kedelige grå mus hun er inden hun skifter faktion.

6. Nymphadora Tonk
- Fra Harry Potter-serien af J. K. Rowling
Her er der jo faktisk ingen grænser for hvad man kan gøre. Du kan få helt pink hår, grisetryne eller hvis man er lidt i mangel på penge kan man bare vælge at investere i en tryllestav og finde sig en Lupus.

7. Alice Cullen
- Fra Twilight af Stephenie Meyer
Hvad kan bedre passe ind i halloween-ånden end vampyrer? Godt nok er Cullen-familien en lidt atypisk vampyr-klan, men de er stadigvæk vampyrer - bloddrikkende og med overnaturlige kræfter. Samtidig er det faktisk ret nemt at klæde sig ud som Alice. Alt du skal bruge er en sort paryk, et par farvede kontaktlinser og en helvedes masse glimmer.

8. Katniss Everdeen
- Fra The Hunger Games-triologien af Suzanne Collins
Fletning? Check. Bue og pil? Check. De to ting er vel egentlig de mest essentielle dele af et nogenlunde vellykket Katniss-kostume. Selve tøjet skal bare ligne en smule det hun har på i løbet af filmen og så er outfittet vel egentligt færdigt.

9. Cersei Lannister
- Fra A Game of Thrones af George R. R. Martin
Med hensyn til Cersei vil det være oplagt at simpelthen bare kopiere hendes stil som den er vist i tv-serien. Kostumerne virker overbevisende og jeg vil elske at kunne gå rundt med en kjole så majestætisk som hendes og en af hendes indviklede frisurer til at gennemføre det.

10. Bellatrix Lestrange
- Fra Harry Potter-serien af J. K. Rowling
Hvis man er mere til at holde sig til halloweens temaer, det onde og uhyggelige, kan man jo gå efter at klæde sig ud som Bellatrix. Der er meget få karakterer der har en så ubehagelig fremtoning som hende. Samtidig er hen meget karakteristisk og let genkendelig.

2 kommentarer:

  1. Sjov liste :D Jeg tror at det kunne være vildt sjovt at klæde sig ud som Effie Trinket eller Bellatrix Lestrange, for jeg tror at det kunne blive nogle fedt kostumer ud af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg også og man kan virkelig gå helt ud og opføre sig som dem. En episk aften!

      Slet